Waarom werkt mijn Windows Update niet meer?

Normaliter voert Windows automatisch systeemupdates uit met Windows Update.

De laatste keren ontvang ik een foutmelding dat Windows de updates niet kan downloaden en/of installeren.

Zie bijgevoegde screenshot.

- Er is een internetverbinding
- Heb alle mogelijke opties van Windows opgevolgd

Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
SimonV
9 jaar geleden
Bij jouw errorcode vond ik deze link: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_update/windows-updates-wont-install-error-code-80070570/b1b9b573-0588-46d7-9ac1-d8d1111aa5b4 Het schijnt te helpen als je de laatste updates verwijdert en opnieuw installeert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer ook eens met systeemherstel (indien ingeschakeld) terug te gaan naar het moment vóór de laatst geïnstalleerde updates, en dan opnieuw de update te draaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gebruik af en toe een programma dat update problemen automatisch oplost. Vaak met succes. Onderaan de volgende pagina zie je hoe dit programma eruit ziet en waar je het kan downloaden:
http://decomputer.be/windows-update-problemen-en-oplossingen/
Antoni
9 jaar geleden
Soms werkt het om zelf het moment van installeren van de updates te kiezen in plaats van dit automatisch door Windows te laten doen. Zoek op je computer Windows Updates, kies een update en kies voor installeren. Doe dit met iedere update apart. Waarschijnlijk lukt het dan wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zet je firewall eens uit en probeer het dan opnieuw

Het beste antwoord

Problemen met Windows updates zijn heel lastig op te lossen. De praktijk heeft mij geleerd dat er vaak diverse redenen voor zijn, bijvoorbeeld een of andere achtergrond service die niet goed werkt enzovoorts.
Mijn advies is om Fix It van Microsoft (zie bijgevoegde link) zelf even te proberen, dat lost vaak het probleem op.